N-VA Dilbeek presenteert haar Witboek Veilig Verkeer

Op 10 september 2012

Eind 2011 lanceerde N-VA Dilbeek de webstek  www.veiligverkeerdilbeek.be met als doel om samen met de bevolking de gevaarlijke en onduidelijke verkeerspunten in Dilbeek in kaart te brengen.

Voor N-VA is verkeersveiligheid voor zowel voetgangers, fietsers als automobilisten immers een prioriteit. We peilden welke situaties als onduidelijk, gevaarlijk of verkeerd worden ervaren. Een  werkwijze die bovendien aansluit bij dat andere aandachtspunt van N-VA: inspraak en betrokkenheid. Liefst 66 unieke verkeerssituaties werden opgelijst en er werden 3.827 beoordelingen gegeven.

Met het “witboek veilig verkeer” wil N-VA antwoorden geven en oplossingen aanreiken voor deze verkeersonveilige situaties. Ons gaat het dus niet om louter kreten of loze beloften, wel om het brengen van concrete oplossingen. Dit witboek is dan ook een handboek om de problemen daadwerkelijk aan te pakken.

Bij elke situatie hoort een korte probleemschets, alsook de N-VA visie om tot oplossingen te komen. Vaak zijn kleine ingrepen al voldoende. In complexere gevallen willen we op korte termijn de verkeersonveiligheid verminderen en op lange termijn meer fundamenteel te werk gaan. Zaken die niet specifiek onder de gemeentelijke bevoegdheid vallen, zullen door Willy Segers, Vlaams parlementslid, bij de bevoegde minister (Crevits) aangekaart worden.