Architectenbureau voor Dilbeekse kern aangeduid

Op 4 september 2011
Dilbeekse kern ontwerpDe Dilbeekse kern biedt heel wat mogelijkheden om er een prachtige ontmoetingsplaats van te maken in het hart van onze gemeente. De inrichting ervan is sterk verouderd en heel wat troeven worden vandaag niet uitgespeeld. Daarom nam de gemeenteraad in juni 2010 het besluit om een ‘masterplan’ te laten opstellen. Om de creativiteit ten volle te laten spelen werd hiervoor de selectieprocedure “Open Oproep” van de Vlaamse Bouwmeester gebruikt.
Op basis van een projectdefinitie kunnen de meest creatieve bureaus hierop inschrijven. 5 voorstellen werden weerhouden en uiteindelijk koos de jury onder leiding van de Vlaamse Bouwmeester voor het ontwerp van het studiebureau MAARCH. Het studiebureau mag de plannen nu in detail gaan uitwerken. De bedoeling is dat dit plan ook als leidraad zal dienen voor de herinrichting van andere kernen in Groot-Dilbeek. De uitvoering ervan zal uiteraard niet in één keer kunnen gebeuren maar gespreid worden over meerdere jaren. We kijken ernaar uit!