Wederom dure studie voor herinrichting van een straat

Op 8 september 2011
dansaertlaan81.000 euro. Dat is de prijs die de gemeente zal betalen aan een studiebureau om de herinrichting van de Dansaertlaan te ontwerpen. Dat de Dansaertlaan opnieuw aangepakt dient te worden, daar zijn we het volkomen mee eens. Er moet een oplossing komen voor fietsers en voetgangers, parkeergelegenheid en de snelheidsbeperking van 50km/u moet gehandhaafd kunnen worden. We hebben echter wel een probleem met de zoveelste studie die veel geld kost. Onlangs keurde de gemeenteraad ook een studie goed voor de ontsluiting van het Wolsemveld (50.000 euro) en voor de (her)aanleg van fietspaden in een aantal straten (100.000 euro). Voor N-VA is het reeds lang duidelijk dat het voor de gemeente veel goedkoper zou zijn om dergelijke vorm van studies zélf in handen te nemen. We hebben reeds een verkeersdeskundige en met de bijstand van een technisch ingenieur en de politie voor het aanleveren van verkeerscijfers, kunnen we dit perfect zelf. Bovendien bouwen we zo expertise op die nu enkel bij de studiebureaus zit en waar je dan ook afhankelijk van wordt. We blijven daarom pleiten om dit snel in eigen handen te nemen.