Jong N-VA nodigt Lorin Parys uit voor lezing over klimaatrealisme

Op 19 mei 2019, over deze onderwerpen: Leefmilieu en energie

Afgelopen vrijdag kregen we op uitnodiging van Jong N-VA Dilbeek in de Westrand onze nationale ondervoorzitter Lorin Parys over de vloer. Hij kwam spreken over het thema dat ons allemaal tegenwoordig bezighoudt: de klimaatverandering en hoe ermee om te gaan.

Lorin deed ons het hoe en waarom van de partijvisie uit de doeken. Zo is het bijvoorbeeld wenselijk om de 2 jongste kerncentrales te behouden. Ze produceren namelijk helemaal geen CO2 en vergen een minimale investering aangezien ze er al staan. Gascentrales daarentegen zijn minder wenselijk vanwege hun investeringskost (aan subsidies) en het feit dat ze wel vrij veel CO2 uitstoten. Recentelijk zou er interesse zijn van Qatari die bij ons zouden investeren wat de kosten ervan aanzienlijk drukt voor de overheid. Maar die extra investeringen lossen het CO2-probleem niet op. De extra uitstoot zou wel via een ingewikkelde procedure opgevangen kunnen worden, maar die technologie staat nog niet op punt.

Misschien kunnen we ook verderdenken door zelf technologieën te ontwikkelen en die aan te bieden op andere markten, zoals bijvoorbeeld de Chinese. Want de klimaatproblematiek kent natuurlijk geen (staats)grenzen.

Het is duidelijk dat we als partij een economisch realistische benadering hebben van het probleem, in tegenstelling tot de klimaathysterie waaronder vele anderen lijden.

Verder werden veel interessante vragen gesteld door de aanwezigen waaruit bleek dat de belangstelling groot was.

Daarna werd nog nagepraat bij "Lou's plek", de gezellige bar van de Westrand.

Puike organisatie van Jong N-VA Dilbeek. Proficiat jongens!