Sportgemeente Dilbeek pakt wereldprimeur dankzij Interact City-multisensor

Op 1 oktober 2021

In 2018 werd in Schepdaal het onderdeel Buitensport Caerenberg van het Masterplan Keperenberg-Caerenberg uitgevoerd met de aanleg van het synthetische voetbalveld en een Finse piste. Vorig jaar werden daar nog een skatepark en een beachvolleyterrein aan toegevoegd. De Finse piste werd nu voorzien van een ingenieuze meeloopverlichting. De bedoeling was om een zo duurzaam mogelijke installatie te bouwen. Eentje op zonne-energie en die enkel brandt als er activiteit is. Signify, wereldleider in verlichting, huldigde mee de allereerste installatie in van een geconnecteerde straatverlichting die is uitgerust met een multisensor. Het hele parcours van de Finse piste werd voorzien van 34 armaturen met Interact City-multisensoren: de slimme, duurzame LED-verlichting zorgt voor veilig sporten en een opmerkelijke energiebesparing terwijl de multisensoren inzichten - zoals licht-, temperatuur- en geluidsmeting - verschaffen die de sportbeleving verhogen.

“Door onze Finse looppiste uit te rusten met de slimme volgverlichting van Signify, waarop de allereerste multisensor is geplaatst, scoren we als sportgemeente niet alleen een wereldprimeur, maar bewijzen we ook dat we klaar zijn voor de toekomst,” zegt Anneleen Van den Houte, Schepen van Vrije Tijd van de gemeente Dilbeek. “Tegelijk verlagen we onze ecologische voetafdruk en dankzij die multisensor maken we het sporten in onze gemeente veiliger én bieden we meer comfort aan onze inwoners.”