708.909,52 € uit het Noodfonds van de Vlaamse regering voor Dilbeekse verenigingen!

Op 3 juni 2020

De coronacrisis heeft het Vlaamse verenigingsleven keihard geraakt.

De Vlaamse Regering met Vlaamse ministers voor Cultuur en Sport Jan Jambon en Ben Weyts maakt daarom 87 miljoen euro vrij om alle lokale verenigingen te ondersteunen en 10 miljoen voor de sportfederaties.

Daarvan gaat 708.909,52 euro naar Dilbeek!

Dat geld moet gaan naar de lokale sport-, cultuur- en jeugdverenigingen die door de coronacrisis inkomsten gemist hebben en doorlopende kosten hadden.

Het noodfonds wordt verdeeld via de steden en gemeenten, die het dichts bij de lokale verenigingen staan. Voor de verdeling tussen de gemeenten wordt een bestaande verdeelsleutel gebruikt, zodat de middelen sneller uitbetaald kunnen worden. De lokale besturen bepalen zelf hoe ze het geld precies inzetten, maar de prioriteit ligt bij het lokale sportweefsel -cruciaal om Vlaanderen in beweging te houden, vindt de Vlaamse overheid.

Dilbeekse schepen van Vrije Tijd, Anneleen Van den Houte is dan ook blij met de extra middelen. “Ook in Dilbeek hebben sommige sport-, cultuur- en jeugdverenigingen het moeilijk door corona. Als gevolg daarvan dreigen onze verenigingen hun laagdrempelig karakter te verliezen. Dat mogen we niet laten gebeuren. We lijsten de verschillende noden op en zullen op basis van objectieve criteria de middelen verdelen".