Bibliotheek Groot-Bijgaarden verhuisd én vernieuwd

Op 17 januari 2023, over deze onderwerpen: Cultuur

Op woensdag 11 januari mocht Harry De Win, als kersvers Schepen, de vernieuwde bib van Groot-Bijgaarden inhuldigen. Met deze vernieuwde bib hopen we één van de acties van ons meerjarenplan, mensen in verbinding brengen en aanzetten tot levenslang lezen, nog meer uit te bouwen. De boekencollectie is voor een breed publiek met een groot aandeel kinderboeken, een selectie van actuele en populaire romans, thrillers en informatieve werken waarin populaire categorieën als koken, reizen en creativiteit niet ontbreken. Nieuw is het Taalpunt Nederlands.
Deze collectie kreeg een plaats in nieuw duurzaam bibliotheekmeubilair dat speciaal ter gelegenheid van deze verhuis werd aangekocht. Met de verhuis naar de Welzijnscampus hopen we het bibfiliaal nieuw leven in te blazen en spelen we graag een rol in de ontmoetingsplaats die de Welzijnscampus vandaag is. Zo hopen we de inwoners van Groot-Bijgaarden sterker met elkaar te verbinden en een sterke socio-culturele werking uit te bouwen.