Handelaars organiseren opnieuw eindejaarsactie

Op 10 december 2015, over deze onderwerpen: Lokale economie

Na twee jaar is er opnieuw een eindejaarsactie in Groot Dilbeek. Zo'n 30 handelaars nemen deel.

De eindejaarsactie van de Dilbeekse handelaars was destijds een succes. Zo werd er elk jaar zelfs een auto verloot. Maar na een tijdje stierf de actie een stille dood en was het twee jaar wachten op een nieuw initiatief Dat is er nu, want de Dilbeekse Unie voor Ondernemers (DUO) start een nieuwe eindejaarsactie op. Er doen 30 handelaars mee. Dat is niet veel ten opzichte van het aantal handelaars in Groot Dilbeek, maar het is een begin. "We hadden inderdaad wel op meer deelnemers gehoopt", zegt Guido Kestens van DUO. "Maar anderzijds zijn we toch tevreden dat de deelnemende handelaars enthousiast zijn en initiatief nemen."

De eindejaarsactie is intussen al van start gegaan en loopt nog tot 31 december. Wie in die periode bij de deelnemende handelaars gaat winkelen, kan waardebonnen winnen via kraslotjes. De winnende loten kunnen dan tot februari 2016 bij de handelaars als waardebon gebruikt worden. "Deze actie kan volgens ons zeker een succes worden", zegt Kestens. "Ik kan de mensen alleen maar aanraden om tijdens het winkelen naar de actie te vragen bij alle handelaars, ook bij diegene die niet meedoen. Misschien worden zij zo wel overtuigd om zich volgend jaar bij de actie aan te sluiten. Momenteel hebben we namelijk geen handelaars uit het centrum van Groot-Bijgaarden. Dat zouden we volgend jaar toch graag anders zien."

Schepen van Lokale Economie Frank De Dobbeleer (N-VA) is blij met de nieuwe eindejaarsactie. "We hebben er twee jaar op moeten wachten, maar ik hoop dat dit de start is van een heropleving", klinkt het. (dhh)

www.duodilbeek.be/eindejaarsactie

DIETER HAUTMAN ■