N-VA kiest resoluut voor twee Dilbeekse kandidaten

Op 22 december 2023, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2024

De partijraad van N-VA koos definitief haar kandidaten voor de Vlaamse, Federale en Europese verkiezingen op 9 juni 2024. Als derde grootste gemeente van Vlaams-Brabant werd daarbij resoluut gekozen voor twee sterke Dilbeekse kandidaten: burgemeester Willy Segers en schepen Stijn Quaghebeur.

Schepen Stijn Quaghebeur (47) prijkt op een mooie 7 de plaats voor het Vlaams Parlement. "Het doet me deugd om vanuit de partijraad deze erkenning te krijgen. Dilbeek is de poort naar de rest van Vlaanderen en één van de grootste gemeenten van Vlaams-Brabant. Het is dan ook belangrijk om de huidige uitdagingen en problemen te kunnen aankaarten. Ik ben ervan overtuigd dat mijn lokale ervaring en expertise een grote meerwaarde zijn."

Burgemeester Willy Segers is al lang een vaste waarde binnen de N-VA. Ook deze keer zal hij opnieuw naar de kiezer trekken en duwt hij mee de lijst voor het federaal parlement vanop de 13 de  plaats. "Ik zet graag mijn schouders onder deze ijzersterke ploeg met Theo Francken als lijsttrekker. De verkiezingen van volgend jaar zijn dan ook cruciaal. In deze tijden moeten de Vlamingen blijven strijden voor hun welvaart en identiteit. En al zeker in onze Vlaamse Rand.”

“Met de huidige uitdagingen en tendensen is het belangrijk dat de Vlaamse Rand goed vertegenwoordigd is. Met Burgemeester Segers als vaste waarde en Stijn Quaghebeur als ervaren wissel op de toekomst heeft Dilbeek de juiste kaarten in handen”, besluit Vlaams minister Ben Weyts.