Gemeente Dilbeek investeert in 'haar menselijk kapitaal'

Op 2 januari 2015, over deze onderwerpen: Communicatie en Dienstverlening, Financiën

Gespreid over de periode 2012-2019 investeert de gemeente Dilbeek 900.000 euro in haar menselijk kapitaal (haar personeel).

De redenen zijn overduidelijk! Ondanks de grootte en het profiel van onze gemeente met 41.000 inwoners, zit het Dilbeekse personeelsbestand qua personeelsaantallen reeds aan de ondergrens : aantal VTE personeelsleden/1.000 inwoners is 5,29 voor Dilbeek, terwijl het Vlaamse gemiddelde 8,31 bedraagt. Verder besparen op personeel is in Dilbeek dus geen optie.

Om anderzijds ons personeel voor te bereiden op het toenemend aantal taken voor de gemeentelijke administratie, is gekozen voor een reorganisatie van de werkomstandigheden. Met deze investering in het eigen menselijk kapitaal willen wij onze medewerkers klaarstomen voor een meer efficiënte en kwaliteitsvollere dienstverlening aan de bevolking, gecombineerd met een betere arbeidstevredenheid en -motivatie.

Deze gedurfde investering lijkt ons dan ook eerder gebaseerd op een volledige vertrouwen in ons personeel en een duidelijke toekomstvisie die een grote en moderne gemeente waardig is!

Volkomen onterecht verkettert oppositiepartij Open VLD van oud-burgemeester Platteau deze aanpak. Daarbij schuwt men geenszins populistische uitspraken, halve waarheden en foute redeneringen... (zie deze link) Elk zijn stijl, zeker?

Langs deze weg houden wij er alvast aan onze bevolking duidelijk en transparant te informeren omtrent deze beleidsaanpak. (Zie onderaan de pdf-bijlage terzake)