N-VA Dilbeek klaar met programma en volledige lijst kandidaten!

Op 27 juni 2018, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2018
N-VA Dilbeek klaar met programma en lijst kandidaten

N-VA Dilbeek is volledig klaar met zijn lijst kandidaten en met een volledig programma voor de komende zes jaar!

N-VA Dilbeek is volledig klaar voor de verkiezingen van 14 oktober. De 35 kandidaten zijn bekend en het programma ‘Veilig thuis in een welvarend Dilbeek’ van maar liefst 83 bladzijden rond 18 thema’s en 175 concrete actiepunten is klaar.

We werken verder

Het is goed leven in Dilbeek. De afgelopen jaren nam N-VA met burgemeester Willy Segers de leiding in handen van onze mooie gemeente en met succes. Het gemeentebeleid onderging de voorbije jaren heel wat veranderingen. Broodnodige investeringen in het wegennet, extra werkingsmiddelen voor veiligheidsbeleid, bijkomende investeringen in scholen, kinderopvang, welzijn, sport, jeugd, gezondheid (AED toestellen), een modernisering van de gemeentelijke diensten en het samengaan van OCMW en gemeente die leidden tot een hogere efficiëntie en een betere dienstverlening. Het zijn maar enkele voorbeelden van het geleverde werk. Maar dat werk is niet af. N-VA werkt verder en wil verder werken. Dit wil ze doen met een stevig programma en 35 gemotiveerde kandidaten. Volgende week valt een N-VA magazine in de bussen die de verwezenlijkingen oplijsten.

Veilig Verantwoord Vlaams

Dit zijn de drie kapstokken van ons programma. Door onze kwetsbare ligging naast Brussel moet er extra geïnvesteerd worden in politiecapaciteit. Veiligheid wil ook zeggen dat we verder inzetten op verkeersveiligheid en leefbaarheid, een betere volksgezondheid en een optimale dienstverlening door hulpdiensten; een nieuwe brandweerkazerne mét een extra Nederlandstalige ambulancedienst.

N-VA wil verder verantwoord besturen. Wij willen een verantwoordelijk, slank, doelgericht bestuur. De gemeentefinanciën staan op punt. Een belastingsverhoging is niet nodig. Bovendien heeft de door N-VA bewerkstelligde uitreding uit de Brusselse waterintercommunale 8 miljoen euro extra opgebracht. Deze willen we extra inzetten om de versleten wegen sneller te vernieuwen. Verantwoord besturen doe je in samenspraak met de burgers. Als gemeenschapspartij staan wij open voor de inbreng van iedereen.

Onze blik is op de wereld gericht, maar onze wortels liggen in onze straat, wijk, dorp. Dilbeek is onze diamant in de Vlaamse Rand. Onze gemeente staat echter zwaar onder druk. De instroom van nieuwe inwoners, anderstaligen of van buitenlandse oorsprong, vragen van ons een daadkrachtig antwoord. Een sterk integratiebeleid moet nieuwkomers mee in bad trekken: een bad van rechten maar ook van onze regels en plichten! Het onderwijs, de vele (buurt)feesten en onze verenigingen zijn de motor voor integratie. N-VA heeft tot slot niet de ambitie om Dilbeek snel groter te laten worden. Stad worden is niet ons doel. We zijn fier op wie we zijn. Niet weg met ons, maar trots op ons. Dilbeek is en blijft Vlaams en Nederlandstalig.

Ons uitgebreid programma is te lezen op de website www.wewerkenverder.be.

35 kanjers: een mix van ervaring en nieuw bloed

N-VA heeft als eerste partij een volledige lijst van 18 mannen en 17 vrouwen. Twee derde van de kandidaten zijn nieuwelingen maar stuk voor stuk Dilbekenaar in hart en nieren. Al onze huidige raadsleden staan terug op de lijst met burgemeester Willy Segers als onze kopman. Ervaren mensen garanderen de continuïteit. Heel wat nieuwelingen krijgen goede plaatsen (de helft van de top 10 zijn nieuwe kandidaten).