Oppositie in Dilbeek laat u nog een jaartje wachten!

Op 20 december 2017, over deze onderwerpen: Financiën
brandweer

N-VA Dilbeek heeft afgelopen 5 jaar een aantal projecten vooropgesteld die nu in uitvoering zouden moeten gaan.  Twee ervan werden op de gemeenteraad van 19 december 2017 voor de tweede keer in zes maanden tijd vertraagd door de oppositie.

Wat het fietspunt betreft had men geen boodschap aan de opportuniteiten die een dergelijke infrastructuur met zich meebrengen.  Zo beklemtoonde N-VA Dilbeek dat zowel het fietsherstelpunt als een accommodatie afgestemd op de fietser, in combinatie met een toeristische meerwaarde, de inzet zijn van deze investering.  De Open VLD jongeren geven zelf toe dat het fietspunt er waarschijnlijk volgende legislatuur kan komen mits een paar ‘esthetische’ aanpassingen.  De poging van VLD vandaag bestond er in om het project nu te schrappen en aldus te vertragen tot na de verkiezingen.

Daarnaast wou men het budget voor de brandweerkazerne opnieuw schrappen.  Reeds jaren krijgt Dilbeek de opmerking van de Brandweerzone om een betere accommodatie te voorzien voor de voorpost in Dilbeek, waar brandweervrijwilligers nog altijd gehuisvest zijn in zeer slechte en aan geen enkele norm voldoende omstandigheden.  N-VA Dilbeek voorzag van bij aanvang van de bestuursperiode om deze voorpost te bouwen op de Ninoofsesteenweg te Dilbeek.  Vandaag stellen we vast dat door deze schrapping Open VLD zegt :  ‘Wij willen geen brandweerkazerne’    Op het einde van het betoog blijkt dat de men het misschien wel wil, maar dan op de begroting van volgend jaar.  Dit zorgt voor minstens een jaar vertraging in de ingebruikname van een nieuwe kazerne.

De 37.734 euro die bestemd was om de voorbereidende plannen te betalen voor o.a. het synthetisch voetbalterrein in Schepdaal, werd door Open VLD geschrapt.  Een expertise die deels is uitgevoerd en dus moet betaald worden.  Dezelfde firma die nu niet zal betaald worden moet echter nog een deel afwerken vooraleer men effectief tot de aanleg van die terreinen kan over gaan.  Nota bene hetzelfde synthetisch terrein waar men zelf zat op te wachten, zal nu mogelijks bijkomende vertraging oplopen.

Op de gemeenteraad van december werd opnieuw aangetoond dat het de oppositie niet te doen is om de projecten.  Het is hen wel te doen om het huidige bestuur waar N-VA deel van uit maakt geen kans te geven om zaken te realiseren voor de verkiezingen van 2018.  Uit alle commentaren blijkt dat men die projecten zelf ook wil, maar liever als men zelf de pluimen op de hoed kan steken.  Een gevaarlijk politiek spel op kap van de vrijwillige brandweer, de civiele veiligheid in onze gemeente, de fietsers, het toerisme in onze gemeente, de voetballers en andere sporters,…  Ze laten de Dilbekenaar nog een jaartje wachten op de welverdiende en noodzakelijke investeringen.