Sportspurt zorgt voor nieuwe sportinfrastructuur in Dilbeek

Op 19 december 2021, over deze onderwerpen: Sport

Vlaams minister van Sport Ben Weyts investeert fors in sportinfrastructuur. “Ook Dilbeek deelt mee in de koek” zegt Anneleen Van den Houte, schepen van Vrije Tijd. Met € 923.750 aan Vlaamse steun zal de oude sporthal op de Keperenbergsite vervangen worden door een nieuwe. Niet alleen sporters zullen hiervan gebruik kunnen maken, maar ook onze verenigingen, het jeugdhuis, de school ’t Keperke en de bewoners van het woonzorgcentrum.” De verouderde infrastructuur van tennisclub SDI wordt vervangen door een tennishal. De buitenterreinen worden uitgebreid en er worden padelterreinen aangelegd.

Sportspurt is een nooit geziene investering van 185 miljoen euro die voor elke sportende Vlaming moet renderen”, zegt Vlaams minister van Sport Ben Weyts. “We zetten de inhaalbeweging in meer en betere sportinfrastructuur onverminderd verder, ook in Dilbeek.”

‘Wij zijn zeer dankbaar en tevreden met deze financiële injectie., zegt Anneleen Van den Houte, ‘Nu kunnen we de volgende stappen zetten voor het deelproject VT-gebouw binnen het Masterplan Keperenberg en fijne, duurzame, fijne accommodatie voor de Dilbekenaren creëren.’

“Ik wil zoveel mogelijk Vlamingen aanmoedigen om te bewegen en te sporten. Hoe kan dit beter door hen dicht bij huis moderne sportinfrastructuur aan te bieden?” zegt Weyts.

Contact: Anneleen Van den Houte 0486756724