Vernieuwingsoperatie van Dilbeekse wegen gaat door

Op 6 april 2019, over deze onderwerpen: Mobiliteit & Openbare Werken

Je kan er als Dilbekenaar de laatste jaren niet naast kijken: het wegendek van de gemeente wordt op verschillende plaatsen grondig vernieuwd. De vernieuwingsoperatie, die onder leiding van schepen Stijn Quaghebeur bij de start van de vorige bestuursperiode van start ging, gaat onder het nieuwe gemeentebestuur onverminderd door.

Die vernieuwingswerken zorgen voor hinder. Je kan nu éénmaal geen omelet bakken zonder eieren te breken. Maar op verschillende plaatsen is de vooruitgang al duidelijk te merken.

Heraanleg Dansaertlaan gaat tweede fase in

Naast de werken in het centrum van Dilbeek, die op hun einde lopen, wordt er ook stevig gewerkt aan de weg op andere plaatsen. De eerste fase van de heraanleg van de Dansaertlaan is volop aan de gang. De werken vorderen snel (het gaat enkel om de bovenbouw) en men zit een 3-tal weken voor op schema. Fase 2 start vermoedelijk eind april.

Ook werken in Neerhofstraat, Bronstraat en Lambrechtslaan

Ook in de Neerhofstraat, Bronstraat en Lambrechtslaan zijn er werken aan de gang. Wateroverlast wordt er aangepakt door grote bufferriolen te plaatsen ter hoogte van de Neerhofstraat en Bronstraat. Van de gelegenheid wordt gebruik gemaakt om de oude klinkers op te breken in de Lambrechtslaan en te vervangen door een nieuwe weg met degelijke fundering en asfalt.