Christine Mertens. Een Dilbeekse optimist. Ideeën voor de toekomst met respect voor de Dilbeekse geschiedenis.

Op 31 maart 2018, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2018

Mooiste plekje in Dilbeek:
Komende vanuit de Verheydenstaat, het zicht van het kasteel de Viron, met de Sint-Alanatoren gelegen op het eilandje en het omliggende park.

Oudste herinnering aan Dilbeek:
1969. Als kind mag ik mee met een roeibootje op de vijver aan het kasteel. Op het eilandje aan de Alenatoren kon je een bootje huren van de uitbater van de Laiterie (nu kasteelhoeve).

Welke politicus kan jou inspireren?
Jacob van Artevelde, een 14de eeuwse Vlaamse volksleider die erin geslaagd is om democratie, welvaart en Vlaamse erkenning te brengen. Hij heeft de lakennijverheid opnieuw tot bloei gebracht. Officiële documenten konden onder zijn invloed ook in het 'Vlaams' worden opgesteld in plaats van enkel in het Frans of Latijn.

Wat wil je in Dilbeek behouden?
Het Vlaamse karakter, de groene open ruimtes, de gezelligheid, de openbare ontmoetingsplaatsen, de veiligheid, de rust, het landelijk karakter (deelgemeenten) en het goed gestructureerd verenigingsleven voor zowel jong als oud ondanks de nabijheid van een grootstad.

Wat wil je veranderen in Dilbeek?
Het doorbreken van de anonimiteit tussen burgers door het sensibiliseren van sociaal engagement, openheid en plichtsbewustheid.