Dilbeek heeft er 7km fietspaden bij!

Op 6 december 2017, over deze onderwerpen: Mobiliteit & Openbare Werken, Ruimtelijk beleid, Veiligheid
Kinderfiets

U heeft het ongetwijfeld gemerkt: sinds kort hebben de Doylijkstraat, de Ijsbergstraat en de Jan de Trochstraat er gloednieuwe en brede fietspaden bij. Ook de straten zelf werden volledig vernieuwd en de straatverlichting werd vervangen door energiezuinige LED-verlichting.

Dit is geen megalomaan project maar een noodzakelijk werk om de verkeersveiligheid van de fietsers, een steeds groter wordende groep, te verbeteren. Bovendien hebben we de middelen op een verantwoordelijke manier gebruikt: de aanleg van fietspaden wordt namelijk voor 80% gesubdidieerd door Vlaanderen en de provincie. Een gemeentebestuur zou maar dom zijn om er geen gebruik van te maken. Op die manier kan een project van 2,3 miljoen euro gerealiseerd worden en betaalt de gemeente 800.000 euro.

7 km en nog vele kilometers te gaan

Dit is niet het einde van onze investeringen in drukke en verkeersonveilige straten. Ook de werken aan de Dansaertlaan starten in 2018. Ook hier staat een volledige vernieuwing van de weg, met fietspaden en voetpaden op het programma. Ook in een deel van de Wijngaardstraat zullen we dit jaar fietspaden aanleggen. In totaal nog 5,5 km fietpaden erbij en we werken nog voor 14km fietspadendossiers verder uit.

N-VA houdt zich dus aan zijn belofte: inzetten op verkeersveiligheid, verantwoord gebruik van middelen en een inhaalbeweging op vlak van wegen en fietspaden!