Notarissen en immokantoren stimuleren anderstaligen met nieuwe brochure om Nederlands te leren ​

Op 26 februari 2024, over deze onderwerpen: Inburgering, Vlaams karakter

Er is een nieuwe, meertalige brochure uitgegeven over het leren van Nederlands, die notarissen en immokantoren kunnen meegeven aan anderstalige klanten die op zoek zijn naar een woning in de Vlaamse Rand. De brochure is een initiatief van de provincie Vlaams-Brabant in samenwerking met de gemeenten Grimbergen, Overijse, Dilbeek en Sint-Pieters-Leeuw.

“Via onze nieuwe brochure willen we notarissen en immokantoren mee in bad trekken als bondgenoot in het overtuigen van anderstaligen om Nederlands te leren en te gebruiken”, zegt Gunther Coppens, gedeputeerde voor Vlaams beleid.

In deze brochure wordt in het Nederlands, Frans, Engels en Duits aan de nieuwe, anderstalige inwoners kort en overzichtelijk uitgelegd dat Vlaanderen ééntalig is en Nederlands leren belangrijk is omdat het tal van voordelen biedt in het dagelijkse en professionele leven. Via een aantal QR-codes worden ze doorverwezen naar meer informatie. De brochure werd gefinancierd door de provincie Vlaams-Brabant. De vier gemeenten ontvangen elk 2.000 brochures.

“Vanaf volgende week zullen we deze brochure verdelen aan de notarissen en immokantoren in de vier betrokken gemeenten”, zegt Willy Segers, burgemeester van Dilbeek.