Synthetisch voetbalveld Schepdaal in uitvoering. Belofte door N-VA gehouden! #wewerkenverder

Op 23 mei 2018, over deze onderwerpen: Jeugd, Sport, Verkiezingen 2018

Deze week werden de werken aan de buitensportinfrastructuur op Caerenberg in Schepdaal opgestart.
Het is het eerste deelproject van het totale masterplan Caerenberg-Keperenberg.

Er is al enkele jaren veel commotie over het B-veld van Schepdaal, dat er dikwijls als een modderbak bij ligt. Op deze manier was een ernstige training zeer moeilijk. Er werd wel eens geopperd dat het synthetisch veld er nooit zou komen in het totale masterplan. Met wat gekissebis als gevolg.

Schepen Anneleen Van den Houte bewaarde steeds haar kalmte en beloofde een goede afloop van dit dossier. Ook N-VA fractieleider David De Freyne volgde het dossier van kortbij op en drong aan op een snelle uitvoering.

Ze houden zich aan hun belofte. Over enkele maanden beschikt Schepdaal over een synthetisch voetbalveld met LED-verlichting. Meer nog, er komt nu ook een nieuwe berging met op het dak een zonneterras, een volledig heraangelegd en gedraineerd duiveltjesveld (in gras) en een Finse looppiste. De afwateringsproblematiek van de site wordt aangepakt en het groene karakter blijft behouden. Met deze duurzame investering van 1.000.000 € wordt het ook mogelijk om deze sportinfrastructuur beter te onderhouden. Op deze manier heeft Schepdaal weer een degelijke sportaccomodatie voor de komende jaren.

#wewerkenverder